دکتر مینا نونهالی دکتر مینا نونهالی .

دکتر مینا نونهالی

تجمع لوزالمعده منجر به دیابت میشود (8)

اگر مایعات زیادی جمع شود، ممکن است دچار تنگی نفس نیز شوید. کاپوت مدوزا شرایطی است که در آن ورید ناف باز میشود و باعث میشود خون در پشت رنگ جمع شود. سپس آن خون به رنگهای ناف و سپس رگهای دیواره شکم منتقل میشود. این باعث میشود که رگها به شدت روی شکم دیده شوند. این برجستگی افزایش یافته کاپوت مدوزا نامیده میشود، زیرا از افسانههای یونانی شبیه سر (کاپوت) مدوزا است. این بوی بد در موارد شدید در اثر فشار خون بالا ایجاد میشود که باعث ایجاد کاپوت مدوزا میشود. این بو از افزایش مقدار دی متیل سولفید در نتیجه فشار خون بالا حاصل میشود. زمانی که کبد نمیتواند به طور مداوم پردازش کند، زردی بیماری است که به دلیل افزایش بیلی روبین باعث تغییر رنگ به زردی میشود. ممکن است غشاهای مخاطی زرد شده و ادرار تیره به نظر برسد. • گاهی رنگ زرد پوست نیز میتواند ناشی از خوردن مقدار زیادی کاروتن از طریق هویج باشد.

زنجبیل در ترکیب با برخی ادویه جات دیگر از جمله دارچین می تواند به کاهش وزن بدن، کاهش توده چربی ها، کاهش قند خون و افزایش انسولین در بدن افراد مبتلا به دیابت کمک کند. گفته شده زنجبیل از افراد دیابتی در برابر مشکلات قلبی محافظت کرده و به دلیل خاصیت ضد التهابی قوی در پیشگیری از عوارض دیابت موثر است. قبل از هر گونه خود درمانی دیابت یا عوارض مرتبط با آن با زنجبیل یا سایر گیاهان دارویی حتما با پزشک صحبت کنید که مصرف این گیاهان در کنار سایر داروهای دیابت خطری برای سلامت شما نداشته باشد. برخی از این گیاهان به دلیل اثرات کاهندگی قند خون اثر داروهای دیابت را افزایش داده و ممکن است باعث افت شدید قند خون شوند. اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود و مصرف بیش از ۴ گرم در روز هرگز توصیه نمی شود. و ناراحتی معده می باشد. به گفته برخی منابع زنان باردار نباید بیش از ۱ گرم از این گیاه در روز مصرف کنند. در صورت مصرف این داروها قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کنید. هنگام خرید آن سراغ ریشه های ارگانیک بروید. از خرید محصولات زنجبیلی فراوری شده اجتناب کنید. محصولات طعم دار زنجبیلی مانند سس سالاد، نوشیدنی ها یا شیرینی جات به طور کلی فاقد ارزش غذایی هستند. مصرف منظم آن در مقادیر مناسب طی حداقل ۶ هفته می تواند نتایج خوبی در کنترل دیابت داشته باشد. دقت داشته باشید مصرف دوز مناسب آن در طولانی مدت نسبت به مصرف مقادیر زیاد زنجبیل در مدت زمان کوتاه نتیجه بهتری خواهد داشت.

بسیاری از اوقات PIH در نیمه دوم حاملگی و اغلب در هفته ی بیستم ایجاد می شود اما می تواند در زمان زایمان یا بلافاصله بعد از زایمان نیز بوجود بیاید. چه کسانی در معرض فشار خون بالای حاملگی هستند؟ ✅ زیر ۲۰ یا بالای ۲۵ سال سن دارد. ✅ سابقه ی فشار خون مزمن دارد. ✅ سابقه ی فشار خون حاملگی دارد. ✅ سابقه ی فشار خون حاملگی در یکی از نزدیکان دارد. ✅ وزن کم یا اضافه وزن دارد. ✅ قبل از حاملگی دیابت داشته باشد. ✅ بیماری کلیوی داشته باشد. ✅ سابقه ی مصرف الکل، مواد مخدر یا دخانیات داشته باشد. ✅ جنین دو قلو یا سه قلو باشد. آیا با خطرات فشار خون بالا در بارداری آشنا هستید؟ آیا می دانید بهترین روش برای درمان فشار خون بالا چیست؟ علائم فشار خون حاملگی چیست؟ وزن گرفتن سریع یا ناگهانی، فشار خون بالا، پروتئین در ادرار و تورم ( در دستها، پاها و سر) تورم در دوران حاملگی طبیعی است. اما اگر تورم از بین نرود و با چند تا ازعلائم بالا همراه باشد، باید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. بعضی اوقات فشار خون بالا قبل از بارداری وجود دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۲:۱۲ توسط:دکتر مینا نونهالی موضوع: نظرات (0)