دکتر مینا نونهالی دکتر مینا نونهالی .

دکتر مینا نونهالی

پره اکلامپسی را تشخیص میدهند (4)

پزشک ممکن است داروهای ضد انسداد مانند سولفات منیزیم را توصیه کند تا از تشنج در افراد مبتلا به فشار خون مزمن و پره اکلامپسی جلوگیری کند. در بعضی موارد ممکن است پزشک زایمان زود رس را برای درمان توصیه کند. زمان زایمان زودرس بستگی به این دارد که وضعیت مادر چقدر شدید بوده و در چه مرحلهای از بارداری باشد. زنان باردار باید در مورد کنترل فشار خون خود با کارشناس مربوطه مشورت کنند. تغییر سبک زندگی ساده، مانند ورزش بیشتر و خوردن یک رژیم غذایی متعادل، میتواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند. باید توجه داشته باشیم که برخی از عوامل خطر، مانند تاریخچه خانوادگی و تاریخچه حاملگی گذشته در کنترل فرد نیست. به همین دلیل، همه عوامل فشار خون بالا قابل پیشگیری نیستند. متخصصان معتقدند که زنان باید به طور منظم غربالگری فشار خون را انجام دهند، به ویژه هنگامی که عوامل خطر را داشته باشند. فشار خون بالا در بارداری در بعضی موارد میتواند خطرناک باشد. در صورت عدم درمان، فشار خون بالا میتواند به مادر و نوزاد او آسیب برساند. البته این امر همیشه به عواقب جدی برای سلامتی منجر نمیشود و گاهی اوقات پس از زایمان از بین میرود. فشار خون در بارداری به طور معمول قابل پیشگیری و درمان است.

این دیورتیکولها گاهی اوقات میتوانند ملتهب، عفونی و یا عوارض دیگری مانند انسداد، فیستول (سوراخ بین دو قسمت مختلف روده) یا پارگی ایجاد کنند. درمان دیورتیکولیت بستگی به میزان بد بودن آن و وجود عوارض جدی دارد. در موارد خفیف، ممکن است با آنتی بیوتیک و مقداری رژیم ناشتا یا مایعات درمان شوید. در موارد پیچیده، ممکن است جراحی برای رفع انسداد و فیستول یا تخلیه آبسه مورد نیاز باشد. اگر آسیب بیش از حد وجود داشته باشد، ممکن است قسمت هایی از روده بزرگ برداشته شود. درد شکم، اغلب در سمت چپ پایین، و می تواند چند روز ادامه یابد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که هر چیزی از داخل یا خارج روده باعث انسداد روده شود. انسداد دائمی می تواند باعث عوارض جدی مانند پارگی روده، عفونت خطرناک شکم و آسیب دائمی به روده شود. علل می تواند شامل بیماری التهابی روده، جای زخم ناشی از جراحی های قبلی، یبوست شدید، سرطان، فتق، یا پیچ خوردگی روده (ولولوس) باشد. درمان بستگی به شدت و علل انسداد دارد.

رب ختلی است که در آن بافت سالم کبد به میزان ۵ تا ۶ درصد توسط بافت چربی جایگزین میشود. بیماریهای مربوط به کبد چرب در جوامع توسعه یافته یک سوم از جمعیت را درگیر کرده است و یکی از دلایل بسیار شایع بیماریهای مزمن کبدی است. درمان کبد چرب به مرحله بیماری بستگی دارد ولی آنچه که کاملا مشخص است این است که به درمان دقیق و فوری نیاز دارد. حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از بیماران دارای بافت اسکار کبدی هستند که میتواند بیماریهای خوش خیم کبدی تبدیل شود ولی میتوان با درمان به موقع بهبود این وضعیت پرداخت. یک سوم از بیماران دچار کبد چرب غیر الکلی هستند که میتواند به فیبروز یا سیروز کبدی تبدیل شود و آنها را در معرض عوارض مرتبط با کبد و مرگ و میر قرار دهد. بیمارانی که دچار این اختلال هستند به علت فاکتورهای خطر متابولیکی که در بیماریهای قلبی عروقی و بیماریهای کبد چرب مشترک هستند در معرض خطر مرگ قرار میگیرند. فیبروز کبدی و کبد چرب گرید ۳ چیست؟ عکس برداری توسط اشعه ایکس یک روش غیر تهاجمی است که به تشخیص و درمان بیماریهای پزشکی کمک میکند. عکس برداری در این روش شامل قرار دادن یک بخش کوچک از بدن در تماس با پرتوهای یونیزه کننده برای تهیه تصاویر از نقاط داخل بدن است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۵:۲۴ توسط:دکتر مینا نونهالی موضوع: نظرات (0)