دکتر مینا نونهالی دکتر مینا نونهالی .

دکتر مینا نونهالی

قبل از مصرف هرگونه مسکن با پزشک مشورت نمایید

استفاده از ضد اسید ها - پزشک شما ممکن است از آنتی اسید نیز برای شما استفاده نماید. این داروها برای کاهش شدت اسید های ترشح شده استفاده می شوند و تاثیری فوری دارند. این داروها برای کاهش درد استفاده می شوند نه درمان زخم معده. داروهای محافظتی - در بعضی از موارد پزشک ممکن است برای شما داروهایی که به حفاظت از مخاط دستگاه گوارشی کمک می کند، تجویز نماید. زخم های گوارشی که به درمان جواب نمی دهند، زخم های مقاوم (refractory) نامیده می شوند. انتخاب یک رژیم غذایی سالم - رژیم غذایی پر از میوه، سبزیجات و غلات کامل و خوردن غذاهای پر از ویتامین. استفاده از مسکن های بی ضرر - اگر درد شما بسیار آزاردهنده است با مشورت با پزشک می توانید از مسکن هایی همچون استامینوفن استفاده نمایید. قبل از مصرف هرگونه مسکن با پزشک مشورت نمایید. استرس خود را کنترل نمایید - هرچند استرس از عامل زخم معده و زخم های دستگاه گوارشی نیست، اما ممکن است، شدت آن را بیشتر کند. با تحمل و مدارا با استرس می توانید به بهبود خود کمک نمایید. ترک سیگار و الکل - سیگار کشیدن برروی لایه محافظتی معده تاثیر می گذارد و همچنین باعث میزان اسید معده می شود. همچنین الکل می تواند باعث التهاب معده و همچنین از بین بردن مخاط معده و دستگاه گوارش گردد و باعث التهاب و خونریزی شود. شما می توانید خطر زخم معده و سایر زخم ها را با رعایت موارد زیر کاهش دهید. حفظ نظافت - شستن تمیز دستها و خوب پختن غذاها باعث میشود خطر ورود هلیکوباکتر پیلوری به بدن شما کاهش پیدا کند. احتیاط در مصرف دارو - داروهای مسکن را با احتیاط و دستور پزشک مصرف کرده و همچنین این داروها را هنگام خوردن غذا و با معده پر استفاده نمایید.

اگر نتایج آزمایش تصادفی شما غیرطبیعی باشد ، احتمالاً پزشک تست قند خون ناشتا را برای تأیید تشخیص یا آزمایش دیگری مانند Hba1c را تجویز می کند. شما می توانید از دو طریق آزمایش انجام دهید. افرادی که دیابت خود را نظارت یا کنترل می کنند انگشت خود را با استفاده از یک گلوکومتر برای آزمایش روزانه خراش می دهند و با دستگاه مخصوص قند خود را اندازه گیری می کنند. روش دیگر خون گیری است. به طور کلی از نمونه های خون برای غربالگری دیابت استفاده می شود. پزشک شما آزمایش قند خون ناشتا (FBS) را تجویز می کند. این آزمایش میزان قند خون یا هموگلوبین گلیکوزیله را اندازه گیری می کند که به آن آزمایش هموگلوبین A1C نیز گفته می شود. نتایج این آزمایش میزان قند خون شما را در 90 روز گذشته منعکس می کند. نتایج نشان می دهد که آیا شما به دیابت یا پیش دیابت مبتلا هستید و می توانید نحوه کنترل دیابت را بررسی کنید.

این نتیجه رضایتبخش بوده و به این معنا است که به دیابت مبتلا نشدهاید. در این حالت میزان گلوکز بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیگرم در دسی لیتر است. این یعنی شما در معرض ابتلا به دیابت قرار دارید. خبر خوب این است که در این شرایط مصرف دارو پیشنهاد نمیشود، اما به طور جدی باید به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید. برای مثال لازم است تا از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. اگر اضافه وزن دارید، حتما به فکر کاهش آن باشید. اگر سیگاری هستید، بهتر است آن را کاهش داده یا ترک کنید، همچنین بهتر است جایی برای ورزش در برنامه روزانه خود در نظر بگیرید. در این حالت سطح گلوکز در خون به بیش از ۱۲۶ خواهد رسید. در این شرایط معمولا متخصص برای تایید نتیجه آزمایش، تکرار آن را تجویز خواهد کرد. صرفا به استناد به یک آزمایش بروز دیابت تایید نمیشود. چه آزمایشاتی با آزمایش FBS مرتبط هستند؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۴:۱۴ توسط:دکتر مینا نونهالی موضوع: نظرات (0)