دکتر مینا نونهالی دکتر مینا نونهالی .

دکتر مینا نونهالی

و بسیار ضروری محسوب می شود (2)

می توانید با اطلاعاتی که در نت موجود است از اینکه وضعیت ازمایشات شما به چه صورت است آگاه شوید . به همین منظور در این بخش ما توضیحات کلی در مورد تفسیرنتایج ازمایش به شما می دهیم . ولی باز هم تاکید می کنم که استدلال ناصحیح نباید موجب نگرانی و اضطراب شما بشه . قبل از اینکه در مورد تفسیر ازمایشات صحبت کنیم به این سوال پاسخ می دهیم که یک چکاپ از چه بخش هایی تشکیل شده است . یک چکاپ کامل از چه بخش هایی شده است ؟ یک چکاپ کامل از بخش های مختلفی تشکیل شده است . در این قسمت ابتدا بخش های مختلف یک چکاپ را شرح می دهیم سپس به تفسیر هر بخش بصورت جداگانه می پردازیم. یک چکاپ کامل عموما شامل یک سری ازمایشات میشه که پر خونی و یا کم خونی رو تشخیص میده. 2)VitB12: ویتامین ب12 یکی از مورد مورد نیاز برای خون سازی محسوب میشه که فقط از طریق گوشت قرمز و یک سری سبزیجات خاص به دست میاد .

مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی یا پزشک متخصص کودکان را فراموش نکنید. اگر استفراغ و اسهال بیش از ۲۴ ساعت طول بکشد، برای جلوگیری و درمان کم آبی باید از محلول او آر اِس خوراکی مانند Pedialyte استفاده شود. زنان باردار که دچار تهوع صبحگاهی می شوند می توانند قبل از خواب مقداری کراکر بخورند یا قبل از خواب، یک وعده غذایی با پروتئین بالا (گوشت بدون چربی یا پنیر) داشته باشند. استفراغ مرتبط با درمان سرطان اغلب با نوعی دیگر از داروها قابل درمان است. همچنین داروهای با و بدون نسخه نیز وجود دارند که می توانند برای کنترل استفراغ مرتبط با بارداری، تهوع مسافرت و برخی از انواع سرگیجه مورد استفاده قرار گیرند. اما قبل از استفاده از هر یک از این روش های درمانی با پزشک مشورت کنید. چگونه می توان از حالت تهوع جلوگیری کرد؟ به جای سه وعده غذایی بزرگ، در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورید. از خوردن غذاهایی که هضمشان سخت است اجتناب کنید. در صورتی که با خوردن غذاهای داغ یا گرم به شما حالت تهوع دست می دهد، از غذاهای سرد یا با دمای اتاق استفاده کنید. پس از خوردن استراحت نمایید به طوری که سر حدود ۳ سانتی متر بالاتر از پاها قرار بگیرد. به جای نوشیدن مایعات در حین وعده های غذایی، بین وعده های غذایی خود نوشیدنی میل کنید. سعی نمایید وقتی احساس تهوع کمتری می کنید غذا بخورید. چگونه می توانم زمانی که تهوع دارم از استفراغ جلوگیری کنم؟ استراحت کردن یا در حالت نشسته یا در موقعیت دراز کشیده قرار گرفتن. فعالیت ممکن است حالت تهوع را بدتر کند و یا منجر به استفراغ شود. همچنین کتاب خواندن یا انجام بازی های ویدیویی در ماشین می تواند باعث تهوع مسافرت شود. اجازه ندهید بچه ها همزمان غذا بخورند و بازی کنند.

در بیشـتر مواردی کـه فـرد الکلـی نیست، پزشکان دلیل قطعی برای ابتلا به کبد چرب را نمی دانند، اما موارد زیر می تواند باعث کبـد چرب و یا افزایش خطر ابتلا به آن شوند. چه کسی در معرض خطر ابتلا به کبد چرب هستند؟ کبد چرب، در اثر تولید چربی های اضافی در کبد ایجاد می شود. اگر شما اضافه وزن دارید یا چاق هستید، احتمال بیشتری دارد مبتلا شوید. داشتن دیابت نوع 2 همچنین ممکن است خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش دهد. تجمع چربی در کبد با مقاومت به انسولین ارتباط دارد که شایع ترین علت دیابت نوع 2 است. اگر کبد شما ملتهب باشد، پزشک شما می تواند با بررسی شکم کبد بزرگ شده را تشخیص دهد. دکتر از شما درباره خستگی یا از دست دادن اشتها سوال خواهد کرد. همچنین، در مورد هر گونه سابقه مصرف الکل، دارو و مصرف مکمل، پزشک خود را مطلع کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۲:۵۹ توسط:دکتر مینا نونهالی موضوع: نظرات (0)