دکتر مینا نونهالی دکتر مینا نونهالی .

دکتر مینا نونهالی

Moi Moi’ برای زخم خوب است

زخم معده دردناک، شامل زخم هایی هستند که در دیواره روده کوچک ایجاد می شوند و حتی می توانند خونریزی را شروع کنند. بر خلاف آن چه ممکن است شنیده باشید، ورم معده ناشی از غذاهای تند یا استرس نیست، دلایل اصلی آن در واقع باکتری هلیکوباکتر پیلوری و استفاده بیش از حد از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است. با این حال، بسیار مهم است که رژیم غذایی خود را طوری تنظیم کنید که معده درگیر شده توسط غذاها و سایر موادی که اسید معده شما را افزایش می دهند، بیشتر تحریک نشود. همه غذاها به طور یکسان بر همه مبتلایان به زخم تأثیر نمی گذارند، بنابراین شما باید با آزمایش و خطا بیاموزید که عوامل محرک شما چیست. با این حال، این غذاها، شامل نوشیدنی ها و ادویه جات و ترشیجات است که به طور کلی هنگام خوردن زیاد باعث تشدید جدی بیماری می شوند و بنابراین باید از آن ها اجتناب کرد.

نوع غذای مصرفی در بروز و تشدید این بیماری نقش بسزایی دارد. دکتر امین زاده، با توجه به ممنوعیت مصرف بسیاری از داروها دربارداری، اصلاح رژیم غذایی را بهترین روش می داند. مصرف کاکائو، نوشابه، ترشیجات، قهوه، شکلات، ادویه و سیگار بر مشکل اضافه می کند. زیرا باعث شل شدن دریچه تحتانی مری می شود، از طرفی باید میزان استفاده از غذاهای حجیم را مانند نخود، لوبیا، عدس و ماش در این دوران کاهش داد. باور غلط زنان این است که برای کاهش بروز این عارضه، هنگام خواب سرشان باید بالاتر از گردن قرار بگیرد در حالی که این عادت غلط باعث آرتروز زودهنگام گردن خواهد شد. وی همچنین توصیه می کند زنان باردار بجز مصرف آب، از خوردن غذا و دیگر مایعات نزدیک به ساعات خواب شب خودداری کنند، حجم وعده های غذایی خود را کاهش دهند و در مقابل، دفعات وعده را افزایش دهند. مصرف دارو نیز در موارد شدید بیماری منعی ندارد و معمولاً از داروهای بی خطر برای جنین استفاده می شود لذا در صورت مصرف دارو قبل از بارداری نیز با پزشک خود برای ادامه درمان مشورت شود. برخی مردم معتقدند ترش کردن معده و سوزش سردل در زنان باردار ناشی از شروع دوره رویش و رشد موها در جنین است. از طرفی حمایت خانواده و همسر نقش مهمی در سلامت زن باردار دارد. دوری از محیط استرس زا، آرامش و استراحت کافی، شرایط کاری مناسب، کاهش اضافه وزن و در کل تغییر سبک زندگی در کاهش علائم این بیماری و یا جلوگیری از بروز آن مؤثر است. ریفلاکس معده، پیامد خطرناکی برای بارداری نخواهد داشت ولی در موارد شدید آن باید به پزشک مراجعه شود تا در صورت وجود بیماری خاصی مانند زخم معده، درمان آغاز شود.

ربی خون آش۷ خوام شد. انتخاب بهترین گزینه درمان برای کلسترول بالا به عوامل زیادی بستگی دارد. قبل از اینکه پزشک برای شما دارو تجویز کند موارد مختلفی ازجمله سابقه پزشکی خانوادگی، خطر بیماری قلبی و سبک زندگی شما را بررسی میکند. بسیاری از پزشکان برای درمان چربی خون، ترجیح میدهند با ارائه توصیههایی در مورد تغییر در رژیم غذایی و ورزش شروع کنند. اگر تغییرات در سبک زندگی، تاثیر کافی نداشته باشد، ممکن است پزشک برای شما دارو تجویز کند تا به روند درمان کمک کند. در این شرایط، مهم است که علاوه بر مصرف دارو، همچنان سبک زندگی سالم خود را حفظ کنید. در ادامه با داروهای مختلفی که برای درمان چربی خون بالا تجویز میشوند آشنا میشوید. سبک زندگی سالم اولین راه مقابله با چربی خون بالاست اما گاهی رژیم و ورزش، کافی نیست. همچنین ممکن است در این شرایط، برای کمک به روند درمان، از داروهای کلسترول استفاده شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۵:۴۳ توسط:دکتر مینا نونهالی موضوع: نظرات (0)