دکتر مینا نونهالی دکتر مینا نونهالی .

دکتر مینا نونهالی

تمیز کردن کبد کار سختی نیست

مواد زائدی که در کبد انباشته میشوند اجازه نمیدهند که توکسین های خون تصفیه و چربیها هضم شوند. برای هر 150 میلیلیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشهی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید. روغن زیتون برای کبد بسیار فوقالعاده است به خاطر اینکه خواص ملینی دارد. این روغن کبد را تمیز و مشکلات کبدی را رفع میکند. روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید. به مدت پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید. آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا میشود و به این ترتیب به دفع توکسینها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک میکند. محققان عصارهی این گیاه را به موشهای آزمایشگاهی تزریق کرده و خواص محافظتی آن را روی کبد مشاهده کردند. 10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید. نارسایی کبدی، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن بافت کبدی) و غیره. همهی اینها زمانی به وجود میآید که کبد اشباعشده و پر از سم باشد. از گیاه خارمریم میتوان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشتهشده در کبد استفاده کرد. 2.5 گرم عصارهی گیاه خارمریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصارهی این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.

مونته لوکاست ـ در مصرف همزمان، مقدار مونته لوکاست در خون ممکن است افزایش یابد که منجر به تقویت اثرات فارماکولوژیک و احتمال بروز عوارض جانبی دارو می گردد. رپاگلیناید ـ مقدار رپاگلیناید در خون ممکن است به طور قابل توجهی افزایش یابد که منجر به افزایش خطر هیپوگلیسمی (قند خون پایین) می گردد. مصرف توأم این دو دارو ممنوع است. داروهای سولفونیل اوره (مانند گلی بنکلامید) ـ مصرف توأم داروها ممکن است باعث افزایش یا کاهش اثرات کاهنده قند خون این داروها گردد. در هنگام شروع یا قطع مصرف جم فیبروزیل، مقدار قند خون باید مورد پایش قرار گیرد. پیوگلیتازون ـ در مصرف توأم داروها احتمال بروز هیپوگلیسمی (قند خون پایین) و سایر عوارض جانبی ممکن است افزایش یابد. در هنگام شروع یا قطع مصرف جم فیبروزیل، مقدار قند خون و عوارض جانبی باید مورد پایش قرار گیرد. ازتیمایب ـ مصرف توأم داروها ممکن است باعث افزایش مقدار ازتیمایب در خون و افزایش خطر کُله لیتیازیس (وجود یا تشکیل سنگ های صفراوی) گردد.

قرصهای ضد بارداری باعث بالا رفتن مقدار پلاکت میشوند. در حالی که استامینوفن پلاکت را کاهش میدهد. در پلاسمای خون انسان عناصری وجود دارند که به آنها (آگلوتاسیون) میگویند و این خاصیت را دارند که اگر سلول خونی خارجی وارد خون شود آنها را به هم چسبانده و منعقد و بالاخره متلاشی میکند. خون اشخاص به چهار گروه تقسیم میشوند. گروه خونی A: پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچههای گروه B است. گروه خونی B: پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچههای گروه A است. گروه خونی AB : پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچههای گروه AB است. گروه خونی O: پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچههای گروه O است. گروه خونی O میتواند به تمام گروههای دیگر خون بدهد و دهنده همگانی است . گروه خونی AB: میتواند از همهی گروهها خون بگیرد و گیرندهی عمومی است ولی به هیچ گروه دیگر به جز خودش نمیتواند خون بدهد گروه A و B فقط به هم گروه خود و گروه AB میتوانند خون بدهند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۶:۲۰ توسط:دکتر مینا نونهالی موضوع: نظرات (0)